לבני משפחתנו, חברותינו וחברינו היקרים,
את המילים הראשונות בפרשה שנקרא מחר "כי תצא למלחמה על אויביך" מפרש רש"י, בעקבות מדרש התנאים ספרי במילים: "במלחמת הרשות הכתוב מדבר". כבר התייחסנו בעבר למה שנאמר בהמשך על ההשלכות המסוריות של אותה "מלחמת רשות" (בלשון ימינו: מלחמת ברירה), אך מעניין לראות את דברי המשנה במסכת סנהדרין (פרק א, משנה ה) :" וְאֵין מוֹצִיאִין לְמִלְחֶמֶת הָרְשׁוּת, אֶלָּא עַל פִּי בֵית דִּין שֶׁל שִׁבְעִים וְאֶחָד.". כלומר: המלך, השליט חייב לקבל את הסכמת הסנהדרין כדי להוציא את העם למלחמת ברירה. האם אנחנו יכולים לדמיין לעצמנו מצב בו החלטה על מלחמת ברירה תהיה תלויה באישור בג"ץ?
ואולי בא הדבר ללמדנו שהממונים על שלטון החוק צריכים לשמש ככוח בולם, מרסן ומאזן החלטות פוליטיות פזיזות המשמשות אינטרסים זרים, והנובעים ממניעים לא ברורים?
שבת של שלום ותקווה לבחירות שישמרו את כוחה המאזן של מערכת המשפט.
פנחס, ציפי ובני משפחתם
http://pinchaspeace.blogspot.com
עוד, בנושא: מלחמת הרשות והשלכותיה
חוה אלברשטיין : שיר סיום , מתוך נעמי שמר: שירי אלול
Dear Family and Friends,
Among the Laws mentioned in the Torah-section we'll read tomorrow, there
are many laws related to the poor, the widow, the orphan and the
stranger and very often, when the Torah deals with the Just and Moral attitude
towards the underprivileged members of society, we read: "You should
remember that you have been slaves in Egypt".
Maybe sometimes people who have suffered, have the tendency to
"monopolize" suffering and are not to empathetic towards other people's
suffering; therefore we are reminded of the proper moral attitude towards the
underprivileged.
Shabbat Shalom to all,
Pinchas, Tzippie and Family
http://pinchaspeace.blogspot.com
עוד, בנושא: מלחמת הרשות והשלכותיה
חוה אלברשטיין : שיר סיום , מתוך נעמי שמר: שירי אלול
פשבן
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה