לבני משפחתנו, חברותינו וחברינו היקרים'
פרשת "בן סורר ומורה" נכתבה, לפי פרשנות חז"ל, לא כדי ליישם אותה, אלא היא בבחינת "דרוש וקבל שכר". העונש המוטל על אותו בן עבריין הוא סקילה.
בהמשך לפרשת בן סורר ומורה נאמר:
דברים פרק כא
(כב) וְכִי יִהְיֶה בְאִישׁ חֵטְא מִשְׁפַּט מָוֶת וְהוּמָת וְתָלִיתָ אֹתוֹ עַל עֵץ:
(כג) לֹא תָלִין נִבְלָתוֹ עַל הָעֵץ כִּי קָבוֹר תִּקְבְּרֶנּוּ בַּיּוֹם הַהוּא, כִּי קִלְלַת אֱלֹהִים תָּלוּי, וְלֹא תְטַמֵּא אֶת אַדְמָתְךָ אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ נַחֲלָה.
גם אם לעתים יש תחושה שלאנשים מסוימים אין זכות לחיות, אין למזלנו אפשרות לבצע עונש מוות ע"פ ההלכה היהודית וגם במדינות נאורות.
יחד עם זאת, פרשה זו מזכירה לנו שאפילו העבריין הנידון למוות הוא עדיין אדם, שנברא "בצלם אלהים" ולכן אין להשפילו ללא גבול.
שבת שלום לכולכם
פנחס, ציפי ומשפחתם
-----
Dear Family and Friends,
The issue of the "rebellious son", is considered by our Sages as a theoretical topic. As we know, the punishment inflicted to that delinquent son - even if apparently never applied - was "lapidation".
Immediately after this passage, we read:
However, you may not allow his body to remain on the gallows overnight, but you must bury it on the same day. Since a person who has been hanged is a curse to God, you must not [let it] defile the land that God your Lord is giving you as a heritage.
Although sometimes we feel that some people shouldn't be alive, fortunately there is no death sentence in Jewish Law anymore.
Nevertheless, this passage probably reminds us that a human being, despite of being sentenced to death, always remains created in "the Image of G!d" and his humiliation has a limit.
Shabbat Shalom to all,
Pinchas, Tzippie and Family
|
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה