לבני משפחתנו, חברותינו וחברינו היקרים,
בפסוק האחרון של פרשת נשא, אותה נקרא מחר, מופיע הדיבור האלוהי אל משה בצורה בלתי שגרתית "מִדבֵּר" ורש"י מסביר את התופעה הזו כך:
וַיִּשְׁמַע אֶת הַקּוֹל מִדַּבֵּר אליו - מִדַּבֵּר- כמו "מתדבר" כבודו של מעלה לומר כן מדבר בינו לבין עצמו ומשה שומע מאליו.
ואולי בא הדבר ללמדנו שהקול האלוהי נמצא בעולם, אבל יש צורך בפיתוח היכולת להקשיב לקול הזה. בפרשתנו נמצא אותו בערנות לסכנה התמונה בחשדנות ובהתמכרות, הפוגעים ביחסי "פנים אל פנים" בין בני אדם, ובברכת כהנים, ברכה של אהבה ושלום.
פיתוח ההקשבה מצריכה רצון חזק, עבודה קשה ומאומצת במישורים אינטלקטואליים, רגשיים ורוחניים.
שבת שלום לכולכם
פנחס, ציפי ומשפחתם
Dear Family and Friends,
In the last verse of the Torah section we'll read tomorrow, we encounter a strange grammatical form describing how G-d spoke to Moshe; it says "Middaber"- which is reflective and Rashi explains:
In the last verse of the Torah section we'll read tomorrow, we encounter a strange grammatical form describing how G-d spoke to Moshe; it says "Middaber"- which is reflective and Rashi explains:
"Moses heard God speak by God musing to oneself."
This may teach us that the Divine Voice (a spiritual dimension) is present in the world, but "hearing" (obviously we aren't dealing with the auditory system) that Voice depends on a certain predisposition, a strong motivation, and hard intellectual, emotional and spiritual work.
Shabbat Shalom to all,
Pinchas, Tzippie and Family
http://pinchaspeace.blogspot. com
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה