לבני משפחתנו, חברותינו וחברינו היקרים,
פרשת שופטים, אותה קראנו בשבת שעברה, מסתיימת כידוע בסיפור "עגלה ערופה" המבטאת את האחריות העקיפה של הציבור כולו על אדם שנרצח. ואולי, כאשר בהמשך התורה מספרת לנו על יציאה למלחמה, שבמהלכה נלקחת אישה (אשת יפת תואר) בשבי , הופכת להיות (כדברי רש"י בעקבות מדרש חכמים) אישה שנואה, היולדת לו "בן סורר ומורה", שאי אפשר להתייחס למותו של אדם כדבר של מה בכך , שצריך לחשוב היטב אם מלחמה שיוצאים אליה היא הכרחית, מה יהיו תוצאותיה ומה יהיה מחיה המוסרי.
שבת שלום לכולכם
פנחס, ציפי, ובני משפחתם
http://pinchaspeace.blogspot.com
עוד בנושא המחיר המוסרי של מלחמת ברירה: http://pinchaspeace.blogspot.co.il/2008/09/normal-0-false-false-false_11.html
--
Dear Family and Friends,
At the end of the Torah section we read last week , we read about a ceremony , after discovering a corpse and not finding the murderer, during which a calf is decapitated and sacrified. During this ceremony, the "elders" (the leadership) after washing their hands over the decapitated calf at the stream shall speak up and say, 'Our hands have not spilled this blood, and our eyes have not witnessed it'.
According to our Sages, this reflects the moral responsibility of the leadership even if they weren't involved directly in this murder.
Shabbat Shalom to all,
Pinchas, Tzippie and Family
Shabbat Shalom from the Leiser family
http://pinchaspeace.blogspot.com
more on this topic:
http://pinchaspeace.blogspot.co.il/2014/09/optional-wars-and-its-implications.html
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה