לבני משפחתנו, חברותינו וחברינו היקרים,
בפסוק האחרון של פרשת נשא, אותה נקרא מחר, אנו פוגשים הטיה בלתי שגרתית המתארת את הדיבור האלוהי אל משה:
וּבְבֹא משֶׁה אֶל אֹהֶל מוֹעֵד לְדַבֵּר אִתּוֹ,וַיִּשְׁמַע אֶת הַקּוֹל מִדַּבֵּר אֵלָיו מֵעַל הַכַּפֹּרֶת...
ורש"י מפרש:
מִדַּבֵּר - כמו "מִתְדַבֵּר" ... מדבר בינו לבין עצמו, ומשה שומע מאליו.
אולי משמעות הדבר ש"הקול" נמצא בעולם, אך כדי לשמוע את ה"קול" (והכוונה איננה לשמיעת האוזן), דרושים רצון עז ומאמץ אינטלקטואלי, רגשי ורוחני .
שבת שלום לכולכם
פנחס, ציפי ומשפחתם
Dear Family and Friends,
In the last verse of the Torah section we'll read tomorrow, we encounter a strange grammatical form describing how G-d spoke to Moshe; it says "Middaber"- which is reflective and Rashi explains:
"Moses heard God speak by God musing to oneself."
This may teach us that the Divine Voice (a spiritual dimension) is present in the world, but "hearing" (obviously we aren't dealing with the auditory system) that Voice depends on a certain predisposition, a strong motivation, and hard intellectual, emotional and spiritual work.
Shabbat Shalom to all,
Pinchas, Tzippie and Family
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה