לבני משפחתנו, חברותינו וחברינו היקרים
בשבת הקרובה נקרא את פרשת "עקב". מילת "עקב" נדרשת וקוראים בה משמעות של "מצוות קלות שהאדם דש בעקבותיו" (עֵקֶב= עָקֵב), כלומר: מזלזל בהם. מהן מצוות קלות? האם יתכן שהיום יש נטיה להתייחס בזלזול גם למצוות חמורות ומרכזיות, כגון זכויות הגר וכבוד האדם? הרי גם בפרשה שנקרא בשבת (ובפרשות רבות) נאמר: "ואהבתם את הגר כי גרים הייתם בארץ מצרים". אולי יש להתבונן באומץ בעדיפות הניתנת למצוות מסוימות ולבחון את עקביותה של בחירה זו, דווקא במצב בו אנו זוכים לחיות כבני חורין במדינה עצמאית?
שבת שלום
פנחס, ציפי ובני משפחתם
כי נחם ה' ציון, נחם כל חרבֹתיה..
Dear Family and Friends,
The name of the Torah-section we'll read tomorrow is "Ekev"; it has the same root (with different vowels) as "Akev"=heel and our Sages and Rashi read it as: And it will be, because you will heed: Heb. עֵקֶב, lit. heel. If you will heed the minor commandments which one [usually] tramples with his heels - i.e., which a person treats as being of minor importance.
What are commandments treated as being of minor importance?
Is there a tendency today to accord less importance to social issues? To a fair approach to strangers and proselytes? To human dignity?
Maybe the moral and spiritual priorities should be reexamined?
Shabbat Shalom to all,
Pinchas, Tzippie and Family
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה