בשבת גם נקרא את שירת הים וגם נחגוג את התחדשות הטבע בראש השנה לאילנות.
חכמים במדרש נימקו את אמירת הלל בדילוג בשביעי של פסח, מכיוון שביום זה עברו אמנם בני ישראל את יום סוף, אך המצרים טבעו והקב"ה אמר למלאכים שרצו לומר שירה : "מעשה ידי טובעים בים, ואתם אומרים שירה?!"
לעתים כרוך השחרור של עם אחד במחיר כבד לעם ממנו הוא משתחרר, בעיקר כאשר העם המשעבד מתנגד לשחרור. נראה לי שהמדרש מלמד אותנו להכיר במציאות הזאת, לשמוח על השחרור אך להביע צער על המחיר, גם אם הוא בלתי נמנע. גם ניצנים ראשונים של אביב והתחדשות הטבע בארצנו היפה מזמינים אותנו לא לוותר על התקווה, למרות הקלקולים החמורים.
שבת שלום, שבת של צמיחה, תקווה ושחרור
http://pinchaspeace.blogspot.com
https://www.youtube.com/watch?v=TqsREleEs0Q
This Shabbat we'll read about the Crossing of the Red Sea. The Midrash tells us that the Angels wanted to 'Sing" and Praise G-d, who reacted by saying:" My handiwork is drowning and you want to sing?!" Another Midrash describes Song, Poetry and Praise as being untemporal. Maybe this teaches us that "Praise", "Song" and "Poetry" should be "pure" and beyond "time, expressing Joy at being rescued does without gloating over the enemy's defeat" .
Shabbat Shalom to all and Shana Tova to the Trees.
https://www.youtube.com/watch?v=TqsREleEs0Q
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה