יום שישי, 20 במרץ 2020

התקהלות והתכנסות TRANSCENDENCE AS HOPE

לבני משפחתנו, חברותינו וחברינו היקרים,
ידידי גבי שטרנגר היסב את תשומת לבי לפרדוקס שבשבת זו; הפרשה מתחילה בציווי "הקהֵל את בני ישראל" והנה, דווקא בשעה זו, כדי שנשמור על עצמנו ועל זולתינו, אנו מצווים לא להיקהל, אלא דווקא לשמור על מרחק, להתבודד. פרדוקס זה מתכתב  גם עם הנאמר במגילת אסתר שקראנו לפני למעלה משבוע , כאשר המלך עכשוורוש איפשר ליהודים "להקהל ולעמוד על נפשם" או כאשר בתחילת המגילה  אסתר אומרת למרדכי "כנוס את כל היהודים". מדובר בשני סוגים של התקהלות והתכנסות; ההתכנסות שאסתר מבקשת ממרדכי היא התכנסות של תפלילה, צום, התייחדות , שיש בה מוטיב של התכנסות פנימה ושל הבעת סולידריות; ההתקהלות בסוף המגילה היא לצורך מאבק מלחמתי והגנתי נגד הרוצים לציית לצו הראשוני  שהוצא ע"י אחשוורוש בעצת המן. בנוסף לפרשות השבוע שנקרא מחר, נקרא את פרשת החודש, המטרימה את חודש ניסן, ראש חודשים, המבשר התחדשות וציאה מעבדות לחירות. ואולי ניתן ללמוד מזה שלעתים  הסולדיריות מחייבת התכנסות ובתקווה שגם עצם ההתכנסות פנימה תשחרר אותנו  ממישורים שונים של שיעבוד ושנוכל לקחת איתנו  תודעת חירות זו לחג הפסח המתקרב.
שבת של שלום, התכנסות, סולידריות ושחרור
פנחס, ציפי ובני משפחתם
http://pinchaspeace.blogspot.com
קצת יותר על פרשת השבוע והתחדשות
 בן אדם, עלה למעלה עלה - ביצוע: יצחק מאיר וביני לנדאו

ENGLISH DIFFERENT FROM HEBREW--



Dear Family and Friends,

Before the Torah tells us the detailed story of the Mishkan (Sanctuary of the Desert), we read a few verses about the Shabbat.
Maybe this teaches us that the Mishkan, representing a human effort to experience a Transcendent Dimension in Space, needs the appropriate Place. Shabbat is our option to create and experience Transcendence in Time, and this can be achieved anytime and anywhere. Even this is always true and important, it appears essential  during  these challenging days. Maybe transcending the concrete difficult reality of isolation and anxiety is a challenge in itself, but important and helpful. Everyone could  discover his or her way to get or  give support, to overcome anxiety by poetry, music, virtual contact etc.
 We wish you all a Shabbat Shalom of Peace of Mind and Hope
Pinchas, Tzippie and Family
http://pinchaspeace.blogspot.com
קצת יותר על פרשת השבוע והתחדשות
 בן אדם, עלה למעלה עלה - ביצוע: יצחק מאיר וביני לנדאו


אין תגובות: