לבני משפחתנו, חברותינו וחברינו היקרים,
בסוף פרשת נשא שנקרא מחר, מופיעה הטייה מעניינת ומשונה (במדבר ז, פט):
"וּבְבֹא משֶׁה אֶל אֹהֶל מוֹעֵד לְדַבֵּר אִתּוֹ וַיִּשְׁמַע אֶת הַקּוֹל מִדַּבֵּר אֵלָיו מֵעַל הַכַּפֹּרֶת אֲשֶׁר עַל אֲרֹן הָעֵדֻת מִבֵּין שְׁנֵי הַכְּרֻבִים וַיְדַבֵּר אֵלָיו."
הקול אינו מופנה למשה, הוא נמצא בעולם; יש מי שמסוגל לשמוע אותו ולהקשיב לו, ויש מי שאינו שומע את הקול. ואולי משה מצליח לשמוע את הקול, כי הוא בא אל "אוהל מועד". יתכן שזה מלמד אותנו שכדי לשמוע את הקול, צריך לבוא אל "אוהל מועד", כלומר מתוך רצון להיוועד, להיפגש ולהקשיב והנכונות הזאת מאפשרת לנו לשמוע ולהקשיב הצורה רגישה לקולות השונים.
שבת שלום וחודש טוב לכולכם
פנחס, ציפי ומשפחתם
http://pinchaspeace.blogspot.com
Dear Family and Friends,
At the end of the Torah Section we'll read tomorrow, we meet a strange form of the verb "לדבר": I checked a few English translations as well as the Vulgata (Latin translation) and noticed that they overlooked that very special form; it says מִדַּבֵּר- wich means that the Divine Voice didn't speak directly with Moshe, but there was a VOICE present in the "Tent of Reunion" and Moshe was able to listen to that voice. Maybe this teaches us that in order to be able to hear that Voice, you have to enter "the Tent of Reunion", which means that you come with an attitude of encounter, enabling you to listen with empathy and sensitivity.
Shabbat Shalom and Hodesh Tov to all.
Pinchas, Tzippie and Family
http://pinchaspeace.blogspot.com
תגובה 1:
Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!
Giaonhan247 chuyên dịch vụ vận chuyển hàng đi mỹ cũng như dịch vụ ship hàng mỹ từ dịch vụ nhận mua hộ hàng mỹ từ trang ebay vn cùng với dịch vụ mua hàng amazon về VN uy tín, giá rẻ.
הוסף רשומת תגובה