לבני משפחתנו, חברותינו וחברינו היקרים,
בפרשת יתרו שנקרא מחר יש מעין תמצית של התורה; עשרת הדברות מכילות את הערכים העיקריים מהם נגזרות המצוות והנורמוות הראויות. בסיומה של הפרשה מופיע הפסוק (שמות כ, כב): (כב) "וְאִם מִזְבַּח אֲבָנִים תַּעֲשֶׂה לִּי לֹא תִבְנֶה אֶתְהֶן גָּזִית, כִּי חַרְבְּךָ הֵנַפְתָּ עָלֶיהָ וַתְּחַלֲלֶהָ". יש קשר בין ה"שמיעה" של יתרו בתחילת הפרשה, כאשר יתרו מבין שהכוח העמלקי אינו יכול לנצח את הרוח ומצטרף - לפחות זמנית - למסע של בני ישראל ובין ההנגדה בין חרב למזבח. מעצם טבעו, החרב נועד לקצר חייו של אדם והמזבח נועד לכפר, כלומר לאפשר לאדם אפשרות של התבוננות ותיקון, של הקשבה לעצמו ולאחרים.
ואולי בא הדבר ללמדנו שאין דבר פחות דתי ממלחמות הנעשות בשם הדת הפוגעות בנכונותם של בני אדם להקשיב אחד לשני.
שבת שלום והרבה טוב
פנחס, ציפי ומשפחתם
http://pinchaspeace.blogspot.com
Dear Family and Friends,
Our Sages consider Yitro, Moshe's father in law, as a proselyte and discuss what made him join Moshe and the Jewish people; was it the splitting of the Red Sea, the war with Amalek, or the giving of the Torah?
Maybe this actually raises the question about what could attract people and motivate them to change their routine and their life; miraculous events, the victory over the Evil or spiritual search leading to some kind of Revelation; on the other side, what is our identity today that could be attractive for people in search for Truth?
Are we agents of Intellectual, Moral and Spiritual Search? Are we fighting the Evil (outside and inside?), are we experiencing spectacular miracles?
Shabbat Shalom to all
Shabbat Shalom from the Leiser family
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה