יום שישי, 31 באוגוסט 2012

להכיר בסבלו של האחר


לבני משפחתנו חברותינו וחברינו היקרים,
בין המצוות המוזכרות בפרשה שנקרא מחר (כי תצא) יש מספר מצוות המתייחסות ל"לגר, ליתום ולאלמנה", ובכלל ל"חלשים" בחברה. בעצם, הפרשה מתחילה עם הסיפור של "אשת יפת תואר" שגם היא שבויית מלחמה ומנסה לצמצם את ניצולה על ידי הלוחמים.
התורה מנסה לפתח תודעה של יחס מוסרי והוגן כלפי הזרים ואחרים בחברה ולעתים היא מזיכרה לנו שהיינו עבדים במצרים, ולכן עלינו להבין את "נפש הגר"
לעתים, יש לאנשים הנטיה "לנכס" לעצמם את הסבל, ולאמץ עמדה "קורבנית". נטיה זו אינה מאפשרת להכיר בסבלם של אחרים ולפתח כלפיהם עמדה אמפתית ומוסרית. לכן, אולי, מזכירה לנו התורה לעתים קרובות את הצורך לנהוג בצדק ובחמלה כלפי האחר.
שבת שלום לכולכם
פנחס, ציפי ומשפחתם



Dear Family and Friends,
Among the Laws mentioned in the Torah-section we'll read tomorrow, there are many laws related to the poor,  the widow,  the orphan and the stranger and very often, when the Torah deals with the Just and Moral attitude towards the underprivileged members of society, we read: "You should remember that you have been slaves in Egypt".
Maybe sometimes people who have suffered, have the tendency to "monopolize" suffering and to be empathetic towards other people's suffering; therefore we are reminded of the proper moral attitude towards the underprivileged.
Shabbat Shalom to all,
Pinchas, Tzippie and Family

אין תגובות: