יום שישי, 23 ביוני 2017

אמת אינה זהה לניצחון Conflicts and Tolerance

לבני משפחתנו, חברותינו וחברינו היקרים,
לאחרונה, מדברים לא מעט על "קנאות", "קיצוניות", "דליגיטימציה", "סתימת פיות" לעומת חופש הדיבור, חופש אדמי,  דמוקרטיה, פלורליזם.
כמו-כן, חכמים (מסכת אבות) עושים הבחנה חדה בין "מחלוקת לשם שמים" ל"מחלוקת שאינה לשם שמים" ומייחסים את הקטגוריה הראשונה ל"הלל ושמאי" ואת השנייה ל"קורח ועדתו".
מסתבר שהדברים אינם פשוטים כל כך; בתלמוד הירושלמי מספרים על מצב בו בית שמאי השיגו רוב באמצעים אלימים.
לעתים יש נטיה לבלבל בין מאבק על האמת לבין הצורך לנצֵח בכל מחיר,כאשר אנו משוכנעים שהאמת לצדנו. יתכן שהמאבק על האמת חייב לכלול ענווה והקשבה לאמִתות אחֵרות, ונכונות "להפסיד". 
שבת שלום לכולכם,
פנחס, ציפי ומשפחתם


מן המקום שבו אנו צודקים (יהודה עמיחי- ביצוע: רונה קינן ויוני רכטר)

 https://www.youtube.com/watch?v=jQ0wmdJU5lU


Dear Family and Friends,
It seems that sometimes people disagree strongly, but nevertheless these disagreements have no influence on their personal relationship, since basically they respect each other and are able to tolerate other approaches to life. Intolerance may mask some emotional involvement or blind spots; that's maybe the difference of what our Masters call "Mahloket leShem Shamaym – for the Cause of Heaven" and "Mahloket loleShem Shamayim – not for the Cause of Heaven",  which is the difference between the disputes between Hillel and Shammai and Korach's dissidence.
Shabbat Shalom to all
Pincha, Tzippie and Family
 מן המקום שבו אנו צודקים (יהודה עמיחי- ביצוע: רונה קינן ויוני רכטר)

 https://www.youtube.com/watch?v=jQ0wmdJU5lU

2 תגובות:

סור מרע ועשה טוב אמר/ה...

פנחס שבת שלום,
אני מוכן להיות קשוב לכל דעה, אבל לא כשמדקלמים לי סיסמאות שהן חצאי אמיתות כמו: "אין עם מי לדבר", "הערבים רוצים בהשמדתנו", "מחנכים את הילדים שלהם לטרור", "ראו מה קרה כשיצאנו מעזה..." ועוד כיוצא באלה פנינים תוצר של שטיפת מוח מתוחכמת הנמשכת כבר חמישה עשורים.
ושוב שבת שלום

מאיר שני

הגיגים פנחסיים אמר/ה...

שלום לך מאיר ושבוע טוב,
תודה על דבריך.
אני, כמובן, מסכים איתך שיש הבדל בין דיאלוג רציני, מתוך הקשבה לדעותשונות לבין קלישאות שאנשים מדקלמים.
יש כמובן סיבה למה אנשים נאחזים בסיסמאות, ולא תמדי אנשים אלו מוכנים לדיאלוג של ממש. כאשר הם מגלים עניין לשוחח אתי, חשוב לי לפעמים לא "להתווכח" לגופו של עניין, אלא להקשיב למניעים ולרגשות המביאיים אנשים להיאחז בסיסמאות אלו.
שבוע טוב
פנחס