יום שישי, 7 ביוני 2019

אהבה ושלוםThe Presence of Divinity

לבני משפחתנו, חברותינו וחברינו היקרים,
בשבת הקרובה, המכונה שבת "כלה", נקרא את פרשת נשא. שלושה פסוקים מתוכם, המהווים את ברכת הכהנים, הוכנסו לסידור התפילה, ונאמרים בכל יום (בארץ ישראל) על ידי הכהנים. הפסוק האחרון בברכה זו היא:"ישא ה' פניו אליך וישם לך שלום" ולפני שהכהנים אומרים ברכה זו, הם מברכים: "אשר קידשנו במצוותיו וציוונו לברך את עמו ישראל באהבה".
דומני שאת המילים "לברך את עמו ישראל באהבה" ניתן להבין בשני אופנים; ככניסה (מדדטיטיבית אולי) למצב בו יוכלו לברך בתודעה של אהבה, תוך התגברות על רגשות אחרים, אך אולי , בנוסף, משמעות היא שאהבה עצמה היא הברכה.
אין צורך לומר שיש לא מעט אירועים, אמירות ומעשים, המאתגרים את ערכי השלום והאהבה. אך, בראש חודש סיוון הלכו לעולמן שתי נשים מיוחדות שביטאו, כל אחת בדרכה השקטה, הצנועה והייחודית את האהבה ואת השלום; מדובר בנחמה ריבלין, רעיית הנשיא (או כפי שהגדיר זאת נשיאינו המיוחד: אני בן זוגה של רעיית הנשיא...) והרבנית ציפורה פרידמן בן שלום, בתו של האדמו"ר מוויזניץ, אלמנתו של ר' ישראל פרידמן בן שלום, גם הוא נצר לשושלת חסידית מפוארת, שחייהם היה מסע מורכב מבחינות רבות
לא היכרתי אף אחת מהן באופן אישי, אך עדויות האנשים הקרובים אליהן מהימנות.
בחג השבועות אנו מוזמנים לקבל מחדש את התורה, כל אחד ואחת מאיתנו בדרכו; הבה נאחל לעצמנו שתהיה זו תורה של אהבה ושלום
שבת שלום וחג שבועות שמח לכולכם
פנחס,ציפי ובני משפחתם
http://pinchaspeace.blogspot.com
לולא תורתך שעשועיי (תהלים- לחן וביצוע: שלמה קרליבך)
https://www.youtube.com/watch…
--
Dear Family and Friends,
In the last verse of the Torah section we'll read tomorrow, we encounter a strange grammatical form describing how G-d spoke to Moshe; it says "Middaber"- which is reflective and Rashi explains:
"Moses heard God speak by God musing to oneself."
This may teach us that the Divine Voice (a spiritual dimension) is present in the world, but "hearing" (obviously we aren't dealing with the auditory system) that Voice depends on a certain predisposition, a strong motivation, and hard intellectual, emotional and spiritual work.
Shabbat Shalom and Hag Sameach to all,
Pinchas, Tzippie and Family
לולא תורתך שעשועיי (תהלים- לחן וביצוע: שלמה קרליבך)
https://www.youtube.com/watch…
PINCHASPEACE.BLOGSPOT.COM

אין תגובות: