יום ראשון, 20 באוקטובר 2019

מסע אמוני - Seasonal Reflection

לבני משפחתנו, חברותינו וחברינו היקרים,
מאז ערב יום הכיפורים, לא שלחנו איחולים והגיגים; ביקרנו במקומות שונים בארצנו היפה.
עם חזרתנו לביתנו, נראה לי נכון להתבונן במעטפת המכילה כמה תחנות; בפרשת האזינו, שקראנו לפני סוכות, מופיעות המילים "אל אמונה", ומדרש התנאים ספרי דורש מילים אלו: "שהאמין בעולם ובראו" - כלומר : בלשון בני אדם: כדי לברוא, ליצור, לחדש  צריך להעיז, מתוך אמונה שבוודאי יהיו נפילות, אך לצד החששות מפני נפילות אלו, יש לתת תקווה ולהאמין בעולם, באדם, בטוב. עברנו, עדיין בסוכה, מקום המבטא את האמונה במצב הארעאי , השברירי, החשוף, דרך קהלת, הנשמע כמניפסט ניהיליסטי קיצוני, אך המבטא אולי את האמונה האידיאלית העמוקה ביותר  ביכולתו של האדם להתעלות מעל צרכיו האנוכיים ולא לצפות לגמול על עשיית הטוב, ומחר, בשמחת תורה  נסיים את המחזור השנתי של קריאת התורה  במילים "ולכל היד החזקה ולכל המורה הגדול אשר עשה משה לעיני כל ישראל", עליהן כותב רש"י, בעקבות חז"ל : שנשאו לבו לשבור הלוחות לעיניהם, שנאמר "ואשברם לעיניהם, והסכימה דעת הקב"ה לדעתו, שנאמר "אשר שִבַּרְתָ" - יישר כוחך ששיברת. ואולי, יש כאן הזמנה למסע אמוני: האמונה, האמון, התקווה מכילים רגעים, מחשבות ותחושות של ספק, של שאלות קיומיות, ומצריכים את האומץ "לשבור לוחות", הכתובות באצבע אלהים, ומזמינים אותנו להחזיר את האחריות לנו, לבני האדם, כי זה כל כל האדם. 
חג שמח שונה טובה לכולכם,
פנחס, ציפי ובני משפחתם
http://pinchaspeace.blogspot.com
אני מאמין (שחקי שחקי ) - שאול טשרניחובסקי- ביצוע: רונה קינן
--

Turn Turn Turn (Kohelet 3, Pete Seeger-Judy Collins)

 
English not identical to Hebrew
Dear Family and Friends,
The Season of Holidays reaches its end; since the beginning of Elul, we had the opportunity to engage in a process of self-reflection, stop running and ask ourselves: "where are we running to and why?
Tomorrow, during Tefillat HaGeshem, we'll be able to think about all factors in life that are beyond our control. Besides the Rain, as a metaphor for Nature, many other factors have an influence on our life, that are beyond our control.
Maybe the combination between our anxiety about those elements and "Simchat Torah" teaches that, despite everything, we always have the opportunity of rejoicing over the meaning we decide to give to our life.
Chag Sameach and Shana Tova to all
Pinchas, Tzippie and Family
http://pinchaspeace.blogspot.com
אני מאמין (שחקי שחקי ) - שאול טשרניחובסקי- ביצוע: רונה קינן
--

Turn Turn Turn (Kohelet 3, Pete Seeger-Judy Collins)



אין תגובות: