יום שישי, 1 בנובמבר 2019

שפה טוטליטרית אחת - Post-Trauma

לבני משפחתנו, חברותינו וחברינו היקרים,
"ויהי כל הארץ שפה אחת ודברים אחדים"- כך מספרת לנו התורה בסוף פרשת נח על סיפור מגדל בבל. לכאורה, מה יפה ונכון יותר מ"שפה אחת" "ודברים אחדים", אך מאחורי אותה "שפה אחת" מסתתר משטר טוטליטרי, בו הקונצנזוס הוא כלי בידי השלטון השולל כל שפה אחרת, המוגדרת כבגידה או ככפירה בעיקר. אני תוהה אם יצירת חברה כזאת, בה השליט מכתיב את השפה הלגיטימית היחידה היא תגובה פוסט-טראומטית למבול. האנושות מפחדת מאיום קיומי ולכן השליט (נמרוד ע"פ המדרש) מצליח לשכנע את העם שרק אם יהיה "מאוחד" , בלי ביקורת, הוא יוכל להתמודד עם הסכנות הקיומיות. 
אין ספק שהעם היהודי עדיין פוסט-טראומטי. כוונת הציונות היתה לרפא את הטראומה. האם היא מצליחה בכך, או שמא נדרש תהליך ארוך יותר?
שבת של שלום, של מנוח, של שיח חופשי
פנחס, ציפי, ובני משפחתם 
http://pinchaspeace.blogspot.com
יונה מצאה בו מנוח - ניגון ברסלב- ביצוע: יהלה ושני לחמיש

--
Dear Family and Friends,

Human society – or more specifically ; the survivors of the Flood – experienced a trauma. People and societies react to traumatic experiences in different ways.
Noach, maybe because he felt guilty about his survival and didn’t (unlike Avraham) argue about the destruction of the entire human world, got drunk.
The entire human society became "one nation", "unified" under a totalitarian regime, where humanity can got lost and humankind had to be dispersed all over the world, in order to enable diversity of cultures .
What does that teach us about appropriate coping with traumatic events?
Shabbat Shalom a Tov to all,
Pinchas, Tzippie and Family
http://pinchaspeace.blogspot.com
יונה מצאה בו מנוח - ניגון ברסלב- ביצוע: יהלה ושני לחמיש



אין תגובות: