יום שישי, 17 ביולי 2020

צלם האלהים UNCERTAINTY

לבני משפחתנו, חברותינו וחברינו היקרים,
מחר נקרא את פרשות מטות-מסעי . בפרק לה, המסיים "כמעט" את ספר במדבר, מספרת לנו התורה  על ערי מקלט שנועדו להורגים אדם בשוגג , כדי להגן עליהם, לכפר עליהם ולשקם אותם. לקראת סיום הפרק (פסוקים לג- לד) אנו קוראים: "ולא תחניפו את הארץ, כי הדם הוא יחניף את הארץ, ולארץ לא יכֻפר לדם אשר שֻפך בה , כי אם בדם שֹפכו. ולא תטמא את הארץ אשר אתם יֹשבים בה אשר אני שֹכן בתוכה, כי אני ה' שֹכן בתוך בני ישראל". המילים "לדם אשר שֻפּך בה, כי אם בדם שֹפכו" מתכתבות עם המילים בפרשת נוח "שֹפך דם האדם באדם דמו ישפך, כי בצלם אלהים עשה את האדם" (בראשית ט, ו). הריגת אדם פוגעת בצלם האלהים (בחלק האלוהי שבאדם), ומסלקת את החלק האלוהי(השכינה)   בעולם והופכת את הארץ למקום טמא. 
 ואולי,  אם  נתייחס לדיבורו של אדם כאחד הדברים המבטאים את צלם האלהים שבו, נבין את הרצינות בה התורה מתייחסת לנדרים בתחילת פרשת מטות; כשאדם איננו עומד בדיבורו, או משתמש בדיבורו כדי להסית, לפגוע, להשפיל, הוא פוגע בצלם האלהים שבו ומזהם את הסביבה.
שבת של שלום, הקשבה ודיבור מיטיב לכולנו
פנחס, ציפי ובני משפחתם
http://pinchaspeace.blogspot.com
מי האיש החפץ חיים - ביצוע: חוה אלברשטיין 

לקריאה נוספת על פרשת ערי מקלט בקובץ המצורף


Dear Family and Friends,

The simultaneity of events  this week raises the question: "what will happen now?"
Tomorrow we'll read the last section of Bamidbar and the generation who will enter the Land is already asking itself questions about that.

Ten years ago one of the prominent Rabbis, Rav Yehuda Amital passed away. As a Shoah  survivor, he represented a rare combination of Torah erudition, humanity and moral sensibility and dedicated his life to teach generations these values. Will somebody  take over?
Shabbat Shalom to all,
Pinchas, Tzippie and family

http://pinchaspeace.blogspot.com  
  


מי האיש החפץ חיים - ביצוע: חוה אלברשטיין 

אין תגובות: