יום חמישי, 30 ביוני 2016

מחלוקות שלא לשם שמים -Disagreements should never engender death

לבני משפחתנו, חברותינו וחברינו היקרים,
אחרי שנהרגו 250 איש מעדת קורח  שהקריבו קטורת, באה כל עדת בני ישראל בתלונה קשה אל משה ואהרון : "אתם המתם את עם ה' "- מעניין לציין שאין תשובה לתלונה זו. השאלה המתבקשת היא: האם, כדי להתמודד עם המרד של קורח ועדתו  בסמכותם של משה ואהרון, היה צורך בכמות כזו של הרוגים? האם כדי להוכיח שאהרון ומשה הם נבחרי ה', לא היתה דרך אחרת?
שאלת המוות המיותר והמקומם עולה אצלי ביתר שאת לנוכח שני מקרים של מוות טראגי, מיותר ומקומם' שמקורם בעיוותים רגשיים ומוסריים חמורים המטפחים שנאה וריחוק בין בני אדם בגלל אמונה דתית. 
השמים בוכים על התאבדותה של אסתי וינשטיין ז"ל וגם על  רציחתה של הלל יפה אריאל בת ה-13. 
בתקווה שיבוא יום בו בני אדם ילמדו  להכיר בזכותו המוחלטת של כל אדם לחיות בחירות ובכבוד, ולנהל גם את המחלוקות בלי לרצוח או לגרום לבדידות קטלנית.
שבת שלום לכולכם
פנחס, ציפי ובני משפחתם

על אלה אני בוכיה (לחן: שלמה קרליבך, ביצוע עדי ארד)
https://www.youtube.com/watch?v=X_hi1fzIiLU
 
-- Dear Family and Friends,
It seems that sometimes people disagree strongly, but nevertheless these disagreements have no influence on their personal relationship, since basically they respect each other and are able to tolerate other approaches to life. Intolerance may mask some emotional involvement or blind spots; that's maybe the difference of what our Masters call "Mahloket leShem Shamaym – for the Cause of Heaven" and "Mahloket loleShem Shamayim – not for the Cause of Heaven",  which is the difference between the disputes between Hillel and Shammai and Korach's dissidence.
Shabbat Shalom to all
Pinchas, Tzippie, and Family
http://pinchaspeace.blogspot.com
(על אלה אני בוכיה לחן: שלמה קרליבך, ביצוע עדי ארד)

https://www.youtube.com/watch?v=X_hi1fzIiLU 



אין תגובות: