יום שישי, 6 בדצמבר 2019

בין ארץ ושמים Between Earth and Heaven

לבני משפחתנו, חברותינו וחברינו היקרים,
יעקב אבינו בעצם ברח, כי רבקה אמו "שמעה" את האיום של עשיו וחששה לחייו. ואכן, בהפטרה (הושע יב), אומר הנביא "ויברח יעקב שדה ארם". לעומת זאת, הפרשה שנקרא מחר מתחילה במילים "ויצא יעקב מבאר שבע וילך חרנה".
איני סבור שהתורה רצתה לייפות את יציאתו של יעקב מבית אביו; המקרא אינו מצנזר דבר ומתאר  גם את הדמויות הנערצות כבני אדם.
לכן, דומני שיש כאן הצבעה על פוטנציאל של טרנספורמציה, של תהליך. חלום הסולם "המוצב ארצה וראשו מגיע השמימה" מייצג אולי את שני הקצוות איתם נדרש יעקב להתמודד; הוא יכול להישאר יעקב ה"ארצי", המפחד והנדרש לתחמן כדי לשרוד, או לגדול, לקחת אחריות, להפוך ל"ישראל" ועל ידי כך "להגיע לשמים". ואולי כל  יחיד וכל קולקטיב נדרשים להתמודד עם אותו אתגר? 
שבת של  שלום , צמיחה ואומץ  לכולנו
פנחס, ציפי ובני משפחתם
http://pinchaspeace.blogspot.com
סולם יעקב- יהודה פוליקר

נ.ב אני מצרף שני קבצים על היזמה החשובה והמבורכת של ידידי אלי הולצר - הזדהות עם מחאתו של פרופ' יורם יובל לטובת העם והמדינה בגן העצמאות. יש כאן הזדמנות לקדש שם שמים.


--
Dear Family and Friends,

"And he dreamed and behold a ladder stationed on the earth and its top reaches the sky, and behold the angels of God ascending and descending on it". … (Genesis 28:12-13)
Maybe all of us experience moments of grandeur, when we are "ascending", but sometimes, after "ups" there are "downs", but maybe these "downs" are inevitable, since as humans we have to keep in touch with the earth and also maybe add some "heaven" to earth
Shabbat Shalom to All,
Pinchas, Tzippie and Family .

סולם יעקב- יהודה פוליקר
 

אין תגובות: