יום חמישי, 12 בדצמבר 2019

לפגוש את האחר המאיים פנים אל פנים - Ghostfree Encounters

לבני משפחתנו, חברותינו וחברינו היקרים,
כשיעקב חזר מחרן והתכונן לפגוש את עשיו אחיו, הוא חשש מהמפגש אתו, כי הוא זכר את הפרידה על רקע הטינה שעשיו חש כלפיו ואף האיום על חייו עליו שמע מרבקה אמו. רש"י כותב בפירושו (בעקבות מדרש תנחומא) שיעקב התכונן למפגש המפחיד הזה בשלושה אופנים; בדורון, בתפילה ובמלחמה.
מעניין שסדר ההכנות בפרשה הוא: מלחמה, תפילה, דורון. כאשר יעקב נשאר לבדו, הוא נאבק ב"איש" (לדעת הרמב"ם: בחלום) שחז"ל מתארים אותו כמעין מלאך, "שרו של עשיו". במונחים מודרניים, ניתן להבין שיעקב נשאר עם אותו דימוי "דמוני" של עשיו והוא היה צריך לנצח אותו,כדי לפגוש את עשיו, אחיו "פנים אל פנים". האם ניתן ללמוד מזה, שכדי שנהיה מסוגלים לפגוש -  כאדם, כקבוצה - את הזר "המאיים" פנים אל פנים - כאדם, עלינו להיאבק ולנצח את ה"דמון" שיצרנו בתוכנו ואולי גם, אם נאמץ את סדר ההכנות למפגש, כפי שרש"י מביא אותו (דורון, תפילה מלחמה) או כפי שהמדרש מביא אותו (תפילה, דורון מלחמה), נוכל ללמוד מזה שהעבודה הפנימית ומחוות הפיוס קודמות למלחמה ועשויות גם למנוע אותה.
שבת שלום לכולכם
פנחס, ציפי ובני משפחתם
http://pinchaspeace.blogspot.com
לקראת י"ט בכסלו - "חג הגאולה" של חב"ד, ניגון ארבע בבות המיוחס לרבי שניאור זלמן מלאדי, מייסד חסידות חב"ד

 
Dear Family and Friends, After being away for more than 20 years, Yaacov is on his way back home and will be meeting his brother, whom he left full of resentment. This encounter arouses anxiety and before he actually meets him, he struggles with a mysterious figure -  the Angel-Spirit-Ghost of Esav according to the Midrash - and he succeeds to have him surrender. Afterwards he meets his brother "face to face".
This may teach us that sometimes in order to be able to meet a person "face to face" and establish a real relationship, we have to overcome some "ghosts", some inner images who distort the human aspect of the Other.
Shabbat Shalom to all,
Pinchas, Tzippi and Family
http://pinchaspeace.blogspot.com
לקראת י"ט בכסלו - "חג הגאולה" של חב"ד, ניגון ארבע בבות המיוחס לרבי שניאור זלמן מלאדי, מייסד חסידות חב"ד

  

אין תגובות: