יום שישי, 12 ביוני 2020

בין פנים לחוץ Promised and Uncertain

לבני משפחתנו, חברותינו וחברינו היקרים,
בתחילת פרשת "שלח לך" שנקרא מחר, אנו קוראים: "שלח לך אנשים ויתֻרוּ את ארץ כנען. ובסופה, בפרשת ציצית, , אנו קוראים: "ולא תתוּרוּ אחרי לבבכם ואחרי עיניכם". הרש"ר הירש מבין מושג זה כ"חקירה לצורך תכלית סובייקטיבית" והוא מציע ניתוח לשוני מעניין כדי לבסס את משמעות המילה והקשר בין  איזכורי המילה בפרשה.
אצלי דווקא התקשרו מילים אלו ל"תיירות". "תייר" מסתכל על המציאות שהוא פוגש "מבחוץ", הדברים שהוא רואה פוגשים אמנם את ה"פנים" שלו, אך הוא אינו מתבונן "בפנים" ואינו מודע באמת לתחושות המתעוררות אצלו, כדי לעמוד על ההיבטים המורכבים של המפגש. לכן, יש אפשרות שהתייר "יתלהב", או להיפך, יראה רק את "ערות הארץ". לכן, נראה לי ש"לתור אחרי הלב ואחרי העינים" מתאר אותה התייחסות ראשונית, אינטואיטיבית, בה חסר קשר של ממש עם החוץ ועם הפנים וביניהם.
ואולי ניתן ללמוד מזה להתחבר אל המציאות בה אנחנו חיים, לא כ"תיירים" מתלהבים או מפוחדים, אלא כבני אדם  המסוגלים להתבונן במציאות המורכבת, תוך כדי הקשבה לפנים ולחוץ.
שבת של שלום, בריאות והקשבה
פנחס, ציפי ומשפחתם
http://pinchaspeace.blogspot.com
אין לי ארץ אחרת. מילים: אהוד מנור, לחן: קורין אלאל
 
Dear Family and Friends,
When you explore an unknown land, even  if it's the Promised Land, the way you'll experience your journey will probably depend on the way you look at it; with eyes of hostility, anxiety or with eyes of love, hope and faith.
This will also determine if the Land you enter will be the Promised Land or the Land of Uncertainty.
Shabbat Shalom to all,
Pinchas, Tzippie, and Family 
http://pinchaspeace.blogspot.com
אין לי ארץ אחרת. מילים: אהוד מנור, לחן: קורין אלאל
 

אין תגובות: