יום שישי, 23 בפברואר 2018

פרשות השבוע - Behind the scenes

לבני משפחתנו, חברותינו וחברינו היקרים,
אז, מהי "פרשת השבוע"? הטבעת שמתהדקת סביב ראש הממשלה? כליאת מבקשי המקלט המתנגדים לגירוש? או במישור המקומי יותר, אסון שקרה במתחם שלנו, בעקבות פיצוץ גז, בו נהרג פועל שעבד במקום ו-8 דיירים נאלצו לעזוב את ביתם בגלל הרס רציני. אין ספק שדברים אלו פוגשים אותנו במקום פגיע ומצריכים מחשבה והתייחסות.
אך, יחד עם זאת, עדיין לוח השנה מפגיש אותנו עם פרשת "תצוה", המפטיר בפרשת "זכור את אשר עשה לך עמלק" וקריאת המגילה החל מיום רביעי בערב.
חשבתי על  המושג "ציווי"; הפרשה מתחילה בפניה של האל אל משה, בה נאמר: ואתה תצוה את בני ישראל ויקחו אליך שמן זית כתית למאור, להעלות נר תמיד"
במפטיר יש ציווי למחות את זכר עמלק, ובמגילה אסתר שולחת את אחד המשרתים, התך, בלשון "ותצוהו אל מרדכי" והיא בעצם מבררת אם הוא מוכן להקריב אותה, במידה והיא תפר אתהכללים הנהוגים בארמון המלך.
אולי, ה"ציווי" הוא מושג המזמין את האדם לקחת אחריות על משמעות חייו; אנחנו אמורים להתמודד ולהתגבר על הנטיה לנצל חולשתם של אחרים (מחיית עמלק שבת שבתוכנו), להדליק " נר תמיד" , כדי לשמר מקום של אור ותקווה בכל מצב ולעמת גם אנשים אחרים עם האחריות שהם לוקחים על עצמם ועל אחרים.
שבת שלום ופורים רגוע לכולנו
פנחס, ציפי ובני משפחתם
http://pinchaspeace.blogspot.com

English not identical to Hebrew
ניגון לא קשור לפרשה במישרין - אך אולי בכל זאת כדי להוסיף אור - המכונה "ניגון הבעל שם טוב", 
https://www.youtube.com/watch?v=jRPkjm5HAoA



Dear Family and Friends,
In the Torah section we'll read tomorrow, Moshe's name doesn't appear; in the Book of Esther, which we'll read on Purim, G-d's name doesn't appear.
Maybe this teaches us that  what happens "behind the scenes" is much more meaningful than what we see; our visual perception may lead to superficial conclusions. Reality has more than one layer. This may explain the unpredictable or the mysterious.
Shabbat Shalom- Purim Sameach to all,
Pinchas, Tzippie and family

ניגון לא קשור לפרשה במישרין - אך אולי בכל זאת כדי להוסיף אור - המכונה "ניגון הבעל שם טוב", 
https://www.youtube.com/watch?v=jRPkjm5HAoA

 Leiser family
        
-- 

אין תגובות: