יום שישי, 17 באפריל 2020

וידום אהרון Between Understanding and Meaning

בני משפחתנו, חברותינו וחברינו היקרים,
העיתוי בו אנו קוראים מחר (פרשת שמיני) את סיפור מותם הטרָגי של נדב ואביהו, בני אהרון,  "בקרבתם לפני ה'", ברגע החגיגי המקודש ביותר של חנוכת המשכן, בעת הזאת וכמה ימים לפני יום הזיכרון לשואה, מזמין אותנו להתבונן בסיפור, כאילו נכתב היום.
ידוע שפרשנים רבים ניסו למצוא סיבה למותם של בני אהרון וחלקם ניסו למצוא מהו החטא שבגינו נענשו. ידועים גם שרבנים והוגים ניסו למצוא סיבות כדי להתמודד תיאולוגית עם השואה (בגלל הציונות או להיפך...) גם היום, יש המנסים לתלות את מותם של אנשים במגיפת הקורונה בסיבות כאלו או אחרות.
הצורך למצוא "סיבה", "להסביר",  עוזר לאנשים להתמודד עם החרדה שמתעוררת  במצביםי של אי וודאות, אך למען האמת, תגובתו של אהרון  למות בניו "וידום אהרון", יכולה אולי ללמד אותנו שאין ביכולתנו להסביר ולהבין הכל, לא את השואה, ולא את סיבת מותם של אנשים רבים במגיפה הזאת (מעבר כמובן למישור הביולוגי) ; יש ביכולתנו לבחור את המשמעות הרוחנית, האתית והחברתית שאנו נותנים לאירועים אלו וגם זה משהו...
שבת של שלום, של בריאות ותקווה לעולם של שפיות וחמלה.
פנחס, ציפי ובני משפחתם
http://pinchaspeace.blogspot.com 
שעה בא באימות (פיוט על מותם של בני אהרון)
 לכל איש יש  שם (מילים: זלדה, לחן: חנן יובל, ביצוע: חוה אלברשטיין)
Dear Family and Friends,
Generally,  we are reading about the tragedy of Nadav and Avihu, the two sons of Aharon who died during the inauguration of the Tabernacle, just before the Holocaust Memorial Day. Many tragedies – none of them comparable to the   dimensions of the Holocaust, but still tragic - are affecting people here in Israel and all over the world, some of them due to  disasters like tsunami's, earthquakes; others because of cruelty of men. This year,  the corona pandemic affects the entire world .Sometimes, we find it difficult to understand these tragedies; sometimes we cannot believe that people can be so cruel. This may teach us that, even if we have the very human tendency to "understand", sometimes, although very frustrating, it's impossible and nothing really explains it. All we can do is try to look for the meaning of the tragedy in our life and do whatever possible to avoid them in the future.
Shabbat Shalom to all,
Pinchas, Tzippie and Family
שעה בא באימות (פיוט על מותם של בני אהרון)
 לכל איש יש  שם (מילים: זלדה, לחן: חנן יובל, ביצוע: חוה אלברשטיין)
--
פשבן

אין תגובות: