יום שישי, 24 באפריל 2020

קרבה מתוך ריחוק - Impurity and Holiness

לבני משפחתנו, חברותינו וחברינו היקרים,
לכאורה, הפרשות שנקרא מחר (תזריע ומצורע) עוסקות במושגים הרחוקים מעולמנו: טומאה והרחקה.
ואכן, קשה לנו להבין מצבים בהם משתנה מעמדו של אדם בגלל סיבה כזו או אחרת, הקשורה לתופעה ביולוגית או אפילו לבניין שחייב ליהרס בגלל "נגע בבית".
יתכן שבדומה למקרים אחרים  בהם איננו מיישמים "הלכה למעשה" את הדברים ככתבם, עלינו "לדרוש ולקבל שכר", והשכר הוא עצם היכולת להעניק משמעות חדשה, כלומר להחיות את התורה. 
בימים אלו אנו נדרשים ואף מקפידים (לפחות מן הראוי שכך ננהג) "לשמור מרחק פיזי"  בכל מקום, ואף לעטות מסיכה  המסתירה  חלק לא מבוטל מפנינו ולעתים , בעקבות כך, איננו מזהים את חברינו ברחוב וגם הם אינם מזהים אותנו.
לעתים, מרוב רצון מובן לשמור על עצמנו וגם על אחרים, גובר הפחד מפני "הטומאה" שעלולה להדביק אותנו ואנחנו מפתחים חרדה ורתיעה מבני אדם והופכים את מי שמפחיד אותנו למנודים.  לכן, נראה לי שדווקא בימים אלו, בהם יש צורך להיזהר מפני נגיף הקורונה, יש צורך במאמץ מיוחד כדי לא להידבק בנגיף החרדה המיזנטרופית.
שבת של שלום, חודש טוב ובריאות וטהרה לכולנו
פנחס,ציפי ומשפחתם
http://pinchaspeace.blogspot.com
אהבת עולם תביא להם (מתוף תפילת מוסף לראש חודש), לחן: שלמה קרליבך, ביצוע: יצחק מאיר

לכבוד יום פטירתה של רחל המשוררת (כט בניסן), השיר "עקרה" בביצוע חוה אלברשטיין

Dear Family and Friends,

Tomorrow we'll read about various forms of impurity. According to Rambam (Maimonides), the concept of impurity is related to the necessity of keeping people away as much as possible from the Sanctuary, since Holiness requires Distance.
 Maybe this teaches us that Holiness cannot be easily accessible; otherwise it could be taken for granted. A certain degree of "romanticism" is needed; there has to be something  left to dream about.
Shabbat Shalom  ,   Hodesh Tov  and best wishes of Health  to all.
 Pinchas, Tzippie  and Family


אהבת עולם תביא להם (מתוף תפילת מוסף לראש חודש), לחן: שלמה קרליבך, ביצוע: יצחק מאיר

לכבוד יום פטירתה של רחל המשוררת (כט בניסן), השיר "עקרה" בביצוע חוה אלברשטיין

אין תגובות: