יום חמישי, 2 באפריל 2020

אליהו קורונה Hope for Healing

בני משפחתינו, חברותינו וחברינו היקרים,
בשבת שלפני חג הפסח, המכונה "שבת הגדול", כנראה על שם הפסוק האחרון בהפטרה (מלאכי פרק ג)
ובפסוק המסיים את ההפטרה "הנה אנֹכי שֹּלח לכם את אליה הביא, לפני בוא יום ה' הגדול והנורא". לאליהו הנביא המדרשי יש מספר תפקידים במסורת; בין היתר הוא מבשר את בואו של המשיח, את הגאולה.
במדרש נוסף יש דיון לגבי מה יעשה כשלב מכין ואחת הדעות המובאות היא "לעשות שלום בעולם".
אינני יודע על איזה סוג של שלום מדובר, האם מדובר באוטופיה, או בשלום בר השגה. אנחנו מקווים שמגיפת הקורונה תלך מאיתנו בהקדם, אך יש לקוות שמכיוון שהיא פוגעת בעולם כולו, ללא הבדל דת, גזע, לאום,  מתקיים שיתוף פעולה בינלאומי  ושאולי ניתן לקוות שגם כאשר נוכל בהדרגה לחזור לחיים שגרתיים תהיה יותר אחווה בין בני אדם , בארצינו ובעולם כולו. האם שם המשפחה הוא קורונה והשם הפרטי אליהו? או גוג?
שבת של שלום, בריאות ותקווה לכולכם
פנחס, ציפי ומשפחתם
http://pinchaspeace.blogspot.com
הנה אנוכי שולח לכם את אליהו הנביא
נעמי שמר- על כפיו יביא
Dear Family and Friends,
The Prophet Elyahu is, according to the Midrashic Tradition, the precursor of the Messiah, of the Redemption.
Our Sages express different opinions regarding what the essence of the preparation of the Messianic Era would  be. One of he Sages - and this seems to be the conclusive approach - claims that Elyahu will establish Universal Peace. Maybe we are not expecting utopic Universal Peace at this moment, but maybe, since this pandemic doesn't distinguish between people and affects everybody, and sometimes engenders solidarity and collaboration between nations, we may hope for a better and more compassionate world afterwards
We wish you a Shabbat of Peace and Healing
Pinchas, Tzippie and Family
http://pinchaspeace.blogspot.com


הנה אנוכי שולח לכם את אליהו הנביא

אין תגובות: